Screenshot

DooM Open 2010

Účastníci prosincové DooM Open 2010, chybí Bubuss se synem...

[ 15.06.11 ] [ 07:53:53 ] [ Vain ] [ Komentáře: 4 ]

Vyšel Odamex 0.5.2

Tak je to tady a dnes po necelém půl roce vyšla nová verze Doom portu Odamex a je opět o kus lepší. Vzhledem k tomu, že se k vývoji připojilo několik nových vývojářů včetně Dr_sean, který se vrhnul na opravy chyb jako málokdo před ním.

Nejedná se jen o opravy chyb, ale i spoustu nových funkci, ale popořadě.

Zaprvé nové vlastnosti:
  • Je sdíleno víc věcí mezi klientem a serverem, takže jsou redukovány de-synchronizace
  • Podpora Hexen map formátu v experimentální ZDoom kompatibilitě
  • Je podporováno tedy několik věcí ze ZDoom formátu, jako zdoom water, gravity, physics, PIT_RadiusAttack (pro rocketjumpy), aircontrol, friction, bridge things (mosty), ambient sounds, a earthquake (ponechávám bez překladu, polovina věcí nevím, co znamená)
  • Pokud jste připojeni na coop server pro 4 a méně hráče (ala klasika) je scoreboard mezi levely jako v klasice, jinak se použije původní Odamexu (vývojáři se snaží vyjít vstříc klasice za všech okolností)
  • Přidán parametr co_zdoomswitches, který při nastavení 0 je jako klasický Doom a při nastavení 1 jako ZDoom, tedy zvuky tlačítek/dveří jsou různě slyšet podle vzdálenosti hráče od události (viz bug #619, který jsme s ufonem složitě kompletovali)
  • A další...
Zadruhé opravené bugy:
  • Opraveno "screenování" ve hře při directx
  • Předměty se v coop nerespawnovaly i přes sv_itemsrespawn na true, opraveno
  • De-synchronizace několika problémů u přehrávání klasických .lmp dem
  • De-synchronizace změny zbraně (a střelba špatných projektilů) opravena
  • Opraven CTF HUD
  • Některé zvuky (střelba) mohly být přehrány v online hraní víckrát, opraveno
  • Animace umírajícího mariňáka byla 2x zrychlená, opraveno (nahlášeno ufonem, díky)
  • A mnoho dalších...
Celý seznam oprav a novinek můžete najít zde. Za zmínku také stojí, že věci jako Co_zdoomphys jsou vždy nastaveny na false, Odamex se soustředí především na klasický Doom.

Nahrávání dem v multiplayeru se do 0.5.2 ještě nedostalo, ačkoliv je již nadějně rozpracováno, snad v 0.6.

Zdroj: Odamex.net
Komentáře k novince:

#1   15.06.11 10:35:57  jarin
GJ ! 8)
#2   15.06.11 15:12:40  vain
Jo jo, dobrá práce. Mají teď zase elán, tak snad jim to vydrží a dotlačí to co nejdále.
#3   16.06.11 12:16:05  crx
tak co delate dneska vecer panove?? :))
#4   21.06.11 08:02:04  vain
Info: včera se bavili lehce manc s Alexem a manc se tvářil, že by mohlo vyjít za nedlouho (pravděpodobně) i 0.5.3. dr_sean jede a opravuje celkem i hnusné bugy a věci, které Odamex přibližují klasice každou revizí, takže možná budou verze vycházet opravdu častěji (fixuje i desync dem, na což si v minulosti troufnul jen Denis).